اتاق سرور
نوشته شده توسط : ساحل

یکی دیگر از خدمات تخصصی شرکت رایکانت طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی اتاق سرور در بخش پسیو شبکه می‌باشد. اتاق سرور از جهات مختلفی به‌عنوان مهم‌ترین بخش شبکه محسوب می‌شود و می‌توان آن را به “مغز شبکه” تشبیه کرد. اتاق سرور در واقع مرکز کنترل و مدیریت شبکه بوده و تمامی تجهیزات سخت‌افزاری شبکه ائم از سرورها، سوییچ‌ها، روترها و غیره در این محل قرار می‌گیرند.

پیاده‌سازی اصولی اتاق سرور، منطبق بر استانداردهای روز می باشد. در این‌جا باید تمامی آینده‌نگری‌ها و نیاز‌سنجی‌های اتاق سرور ملزومات اتاق سرور به درستی صورت گیرد چرا که در بسیاری از مواقع امکان تغییرات اساسی در این بخش پس از اجرای پروژه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

طراحی، پیاده سازی، بازسازی و حفاظت فیزیکی اتاق سرور
طراحی و راه‌ اندازی دیتاسنتر کارآمد و مؤثر، برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مدرن امروزی، بسیار حیاتی است و به همین دلیل هیچ جایی برای اشتباه در نصب و راه‌ اندازی آن‌ها وجود ندارد. در استاندارد طراحی اتاق سرور بسیار مهم و ضروری است که شرایط به گونه‌ای در نظر گرفته شود که بعد از نصب و راه‌ اندازی، اتاق سرور بتواند حداقل برای 10 الی 15 سال بدون مشکل و ایراد اساسی، کارایی لازم را داشته باشد. با این حال بازنگری و بهینه ساری اتاق سرور در آینده نیز ضروری و لازم است و نباید آن را به حال خود رها کرد!

از آن‌جا که در اتاق سرور تجهیزات با ارزش و مهم شبکه قرار می‌گیرند، نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. از این‌رو در طراحی این بخش به تجهیزات نگهدارنده و تجهیزات امنیتی، نظارتی و حفاظتی اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و در مرحله نصب و راه اندازی شبکه این تجهیزات نصب می‌گردند.

پشتیبان دیتاسنتر
خدمات و سرویس‌های شرکت خدمات شبکه رایکانت در اجرای اتاق سرور و پیاده‌سازی آن، به حد زیادی انعطاف‌پذیر می‌باشد تا بتواند جوابگوی نیازهای متفاوت و بسیار زیاد مشتریان باشد. خدمات شبکه رایکانت قابل اعتماد بوده و با کمترین میزان مصرف منابع قابل ارائه برای مشتریان می باشد. ما شرایطی را فراهم می‌آوریم تا مشتریان ما بتوانند سازمان خود را با حداکثر بهره‌وری بنا کنند. سرویس‌های ما در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز بدون وقفه به مشتریان ارائه می‌گردد.

آینده نگری
شرکت خدمات شبکه رایکانت راهکارهای خود را در زمینه راه‌ اندازی اتاق سرور از نزدیک به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا یک رابطه مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل ایجاد کند. شرکت رایکانت متخصص در ارائه راهکار، طراحی و اجرای اتاق سرور و فروش تجهیزات اتاق سرور می‌باشد.

خدمات نصب و راه‌اندازی اتاق سرور شرکت رایکانت:
سرورها اغلب توانایی بروز رسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار بدون راه‌اندازی مجدد، قابلیت پشتیبان‌گیری پیشرفته مکرر، امنیت بالا برای حفاظت از منابع، داده‌ها و حافظه و مدیریت آسان و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند.

مشاوره و بازدید رایگان، ارائه پروپزال و شرح عملیاتنصب و راه اندازی اتاق سرور
عایق‌بندی و ایزوله‌سازی دما و صدا در اتاق سرور
طراحی سقف و کف کاذب آنتی استاتیک مخصوص اتاق سرور
طراحی کابل‌کشی استاندارد دیتا (Fiber Optic , CAT 6 , CAT 6a) و صدا در اتاق سرور
طراحی ساختار رک و چیدمان در دیتاسنتر
بهینه‌سازی و ارتقا دیتاسنتر
سیستم سرمایشی و تهویه مطبوع اتاق سرور
سیستم اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور
سیستم تخلیه اضطراری گاز از اتاق سرور
سیستم‌های برق اضطراری اتاق سرور
سیستم‌های امنیتی کنترل ورود و خروج و دسترسی به اتاق سرور
سیستم‌های مانیتورینگ اتاق سرور و تجهیزات داخلی آن
نصب انواع سنسورهای تشخیصی و امنیتی در اتاق سرور
نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر
اجرای سقف و دیوارهای کاذب نسوز در اتاق سرور
اجرای کف کاذب در اتاق سرور
اجرای سیستم روشنایی استاندارد در اتاق سرور
خدمات مشاوره رایگان، طراحی، پیاده سازی و بازسازی مرکز داده استاندارد و راه اندازی اتاق سرور با مجوز نظام صنفی رایانه‌ای کشور، از خدمات ویژه شرکت رایکانت می باشد.

وظایف پشتیبان
استاندارد اتاق سرور:
سرور ترکیبی از سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتری است که برای مدیریت منابع شبکه اختصاص داده می‌شود. سرورهای شبکه، سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند با توان پردازش و ذخیره‌سازی هستند که بیشتر به عنوان مخزن مرکزی داده‌ها استفاده می‌گردند. در هنگام انتخاب سرور حتما باید ویژگی‌های سرور ارزیابی شود بخصوص امنیت در سرور بسیار حائز اهمیت است. چنانچه سرور بر روی حافظه داخلی متکی باشد، انتخاب نوع و ظرفیت دیسک یک نکته اساسی می‌باشد. استفاده از سرور با برند معتبر تضمین کننده کیفیت خدمات شرکت رایکانت خواهد بود.

بدون شک بهترین راهنمای خرید برای تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور مطابق با فعالیت مجموعه شما، مشورت با مشاوران فروش تجهیزات شبکه شرکت رایکانت خواهد بود، چرا که مشاوران فروش ما در این زمینه دارای تخصص و اطلاعات فنی و تجربی بالایی هستند.

سرورها دارای توانایی‌های مختلفی هستند. نمونه‌هایی از سرورها: software Server ،Database Server ،Cloud Server ،internet Server ،report Server و … هستند که هر کدام نیازمند CPU و RAM متفاوتی می‌باشند.

برای استاندارد سازی و ارتقاء اتاق سرور از کجا باید شروع کرد؟
اولین گام برای شروع استاندارد سازی و بهینه‌سازی اتاق سرور، مشورت با یک مشاور باتجربه و متخصص می‌باشد. یک مشاوره خوب تاثیر زیادی در جلوگیری از هدر رفتن هزینه و زمان دارد. شرکت خدمات شبکه رایکانت با رعایت استانداردها در طراحی و راه‌‌اندازی اتاق سرور این تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که یک شبکه بهینه و کارآمد را داشته باشند. ما خدمات خود را با انجام تست‌های شبکه از جمله تست فلوک، گارانتی و تضمین می‌کنیم تا مشتریان از دریافت خدمات باکیفیت اطمینان حاصل نمایند.

بعد از انجام مشاوره و بررسی سازمان اقدام به ارائه طرح می‌شود و هزینه به سازمان اعلام می‌شود. پس از تایید شرکت رایکانت پروژه استاندارد سازی و اجرا اتاق سرور را آغاز می‌نماید.

اجرا و راه اندازی اتاق سرور
ماموریت ما
استاندارد سازی و مشخصات اتاق سرور، اتاق رک
بهتر است محل قرارگیری اتاق سرور مکانی در مرکز ساختمان و به دور از رفت و آمد باشد.
اتاق سرور فاقد پنجره باشد.
دیوار، کف و اتاق دارای عایق صدا باشند.
ابعاد اتاق سرور به متراژ مجموعه و مقدار تجهیزات در دیتاسنتر بستگی دارد.
اجرای کف کاذب، برای مدیریت ایمن تجهیزات شبکه، توزیع بار و انعطاف‌پذیری اتاق سرور.
دما در اتاق سرور باید بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد و رطوبت بین 30% تا forty five%.
اتاق سرور مجهز به دستگاه تهویه مطبوع مناسب باشد.
اندازه سقف در اتاق سرور دو متر و هفتاد سانتی متر باشد.
ارتفاع کف در اتاق سرور بیش از a hundred and fifty میلی متر باشد.
در اتاق فقط وجود یک در الزامی است، جنس درب‌ها می‌بایست فلزی و ضد حریق باشد.
استفاده از دوربین‌های امنیتی، سیستم خنک کننده، اطفاء حریق و نصب سنسور لرزه نگاری الزامی است.
استفاده از آلارم و سیستم هشدار دهنده.
نصب سیستم کنترل تردد.
رک‌ها طوری چیدمان شوند تا در صورت نیاز به نصب تجهیزات دیگر در آینده، احتیاجی به جابجایی نباشد.
برای اتاق سرور یک منبع تغذیه در نظر گرفته شود.
وجود یک تلفن در اتاق سرور ضروری است.
کف کاذب و سقف کاذب از پرکاربردترین تجهیزات در اتاق سرور است. برای انتخاب کف کاذب باید مواردی از قبیل شرایط جغرافیایی دیتاسنتر، ارتفاع کف کاذب با کابل‌ها، میزان فشار و سنگینی تجهیزات داخل اتاق را در نظر گرفت. هزینه اجرا و نصب کف کاذب به میزان متراژ اتاق سرور، کیفیت جنس و مصالح بکار رفته بستگی دارد. شما می‌توانید جهت اطلاع از هزینه و قیمت اجرا و نصب سقف کاذب، کف کاذب اتاق سرور با مشاوران متخصص ما در این زمینه تماس بگیرید.

سقف کاذب استاندارد با توجه به نیاز مشتری در انواع فلزی، آلومینیومی، شیشه‌ای و … کار می‌شود. سازه‌ها در سقف کاذب از جنس ورق گالوانیزه روکش دار می‌باشد و همچنین سقف کاذب باید مقاوم در برابر آتش سوزی و رطوبت باشد.

استاندارد سازی اتاق سرور توسط متخصصین درشرکت خدمات شبکه رایکانت، تعهد به تحویل پروژه در زمان‌بندیمشخص شده و پیاده‌سازی آن با حداقل هزینه، جزو اولویت‌های ماست.

خدمات مشاوره شبکه
تیم‌های استاندارد سازی اتاق سرور شرکت رایکانت:
امنیت اتاق رکتیم مشاوره رایگان (تلفنی و بازدید حضوری)
تیم طراحی نقشه شبکه
تیم زیر ساخت شبکه و پسیو کار
تیم اجرای کف کاذب ضد حریق، سقف کاذب ضد حریق استاندارد اتاق سرور
تیم برق کار استاندارد اتاق سرور
تیم پشتیبانی شبکه
طراحی اتاق سرور و اتاق رک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این طراحی باید بر اساس استانداردها و اصول طراحی شبکه انجام گیرد. رعایت این استانداردها در ایجاد یک شبکه کارآمد، قابل اطمینان و با دسترس پذیری بالا تأثیر بسزایی دارد. اتاق سرور شما می تواند با توجه به نیازهای کسب و کارتان از بسیار ساده و دقیق باشد.

اگر اتاق سرور شما نیاز به ارتقاء و یا تعمیرات اساسی دارد، ما می‌توانیم آن را در محیط کاری شما به صورت لایو، بدون قطعی و با کمترین میزان آلودگی انجام دهیم.

چنانچه نیاز به طراحی یک اتاق سرور و دیتاسنتر دارید و یا اینکه به دنبال ساخت، تثبیت و ارتقاء آن هستید، شرکت رایکانت تخصص حرفه‌ای و تجربه غنی در این زمینه دارد. برای دریافت خدمات مشاوره شبکه با ما تماس بگیرید و یا اطلاعات پروژه خود را برای ما ایمیل نمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: